Marii retaileri se extind pe internet – preluare


Internetul – noul borcan cu miere al marilor lanţuri de retail – preluare Capital

La vremuri noi, strategii noi sau despre cum scăderea consumului intern şi accesul în creștere la internet forţează marele retail să încerce cu degetul și apele virtuale.

Gheaţa a fost, deja, spartă. Mai nou, Metro Cash and Carry, cel mai mare retailer din țară în termeni de vânzări, duce marfa comandată pe http://www.metro.ro/direct la uşa clienţilor săi profesionişti. Lansarea primului magazin online al unui mare retailer din comerțul modern din România se încadrează „în strategia de adaptare a ofertei noastre de produse şi servicii la actualele nevoi şi cerințe ale pieței“, după cum explică Marc Carena, directorul departamentului de Management Clienţi. E drept, în oferta magazinului virtual al Metro sunt acum doar produse nonalimentare şi de uz casnic, dar nu e exclus ca, într-un orizont de timp, retailerul să decidă că vrea să vândă online şi mâncare.

Totodată, în culisele pieţei de retail circulă o informație potrivit căreia Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri,  pregăteşte o mişcare similară. Francezii nu dau, deocamdată, niciun răspuns oficial. „Nu dorim să comentăm acest subiect“, ne-a răspuns Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour.

…………………………

Produsele alimentare ajung acum abia la 3% din totalul vânzărilor online din România. Peste doi-trei ani însă, s-ar putea să fie la fel de populare printre cumpărătorii online cum sunt  gadgeturile sau electrocasnicele, adică produsele care la ora actuală se vând cel mai bine prin internet.

Ce concluzii trag cele mai recente studii despre e-commerce

1.O piaţă de desfacere de 9,1 milioane de potenţiali clienţi, cât este numărul utilizatorilor de internet din România, nu are cum să fie ignorată de comercianţi.

2.57% dintre internauţii de la oraş au cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră iniţial, după ce au căutat informaţii online.

3.Dintre cei care caută produse sau servicii în mediul online, aproape jumătate (45%) ajung să-şi cumpere în această manieră.

4.Cei mai fideli clienţi sunt tinerii, cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani (37%).

5.Achiziţiile online sunt realizate în­tr-un procentaj de 54,8% de către bărbaţi, respectiv 45,2%, de femei.

6.Comenzile vizează în special produse electronice/electrocasnice/tel­e­foane (44%), vestimentaţie (28%), produse de îngrijire personală  (22%) sau cărţi, DVD-uri (22%).

7.Modalitatea de plată cel mai des folosită este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%).

8.Cele mai multe comenzi s-au făcut, anul trecut, în timpul săptămânii (81%), între orele 10 şi 18 (54%).

9.Cel mai mult au crescut vânzările online de flori (75%), cărţi (76%) şi cadouri (65%).

10.Aproape 30% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au cumpărat online în ultimul an.

Intreg articolul pe Capital.ro.

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Retail, Societate de consum și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea