Caserola, cat e caserola?


Mi-a atras atenția o știre din Capital – „Cum sunt furati românii la supermarket„, în care suntem informați ca în urma unui raport al ANPC (Agenția Națională de Protecție a Consumatorului) a reieșit că, cele mai mari fraude pe care le fac supermarketurile față de consumatori ar fi furtul la cântar prin considerarea greutății caserolei (5 grame) ca parte a produsului cântărit – în consecință plata caserolei făcându-se la prețul produsului (de obicei mai scump).

Știrea, tendențioasă și fatalistă (prezentată ca fiind bomboana de pe colivă pe lângă celelalte probleme ale românilor: șomaj, salarii mici, rate mari la bănci, …) este totuși derizorie, cuvintele soartă, vitregie și mojicie fiind nepotrivite in context.

La fel ca majoritatea analizelor făcute de instituții oficiale din Romania, raportul pierde imaginea de ansamblu, concentrându-se pe detalii. Protecția Consumatorului s-a legat de paiul din cântarul comercianților, nevăzând adevăratele bârne (marfa prost transportată si depozitată, produsele expirate aflate încă la raft, prețurile diferite la casă față de cele afișate – nu vreau sa aduc în discuție toată lista).

Până la urmă tot răul spre bine. Am aflat și noi unitatea de măsură a furtului in Romania: caserola. Ce inginerii financiare, ce băieți deștepți în energie, ce evaziune, ce carteluri pe tot felul de piețe (carburant, ciment, telecom, …) – care ar trebui investigate tot de ANPC. Nici vorba de asa ceva! Dragilor, în Romania se fură cu caserola.

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Societate de consum și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea