Lupul paznic la oi: In Germania McDonald’s tine elevilor lectii de educatie nutritionala


Surprize intr-un articol din Capital. Elevii din Germania vor primi lectii de conştientizare privind consumul si de educaţie nutriţională prin intermediul unor programe finantate de McDonald’s si supermarketuri. Finntatorii se jura ca sunt total dezinteresati….

Elevii din Germania vor primi în curând lecţii de conştientizare privind consumul, cu ajutorul unui grup care include McDonald’s şi două lanţuri de supermarketuri de top, decizie criticată puternic de o organizaţie de protecţie a consumatorilor, relatează site-ul thelocal.de, citat de Agerpres.

McDonald’s, împreună cu lanţurile de supermarketuri Rewe şi Edeka şi cu lanţul de retail Tschibo, face parte din Asociaţia pentru Educaţia Consumatorilor, care va începe în curând o campanie de educaţie în şcolile din întreaga ţară.

Şi, chiar dacă iniţiativa a fost susţinută de ministrul german pentru protecţia consumatorilor, Ilse Aigner, organizaţia pentru consumatori Foodwatch a spus că iniţiativa este un fel de ‘a pune lupul paznic la oi’. ‘În loc să stabilească în cele din urmă limite pentru mecanismul publicitar necontrolat în favoarea dulciurilor şi a mâncării junk pentru copii, doamna Aigner facilitează drumul spre şcoli pentru McDonald’s şi Edeka şi lasă pe seama acestora educaţia nutriţională din şcolile primare’, a declarat managerul adjunct al Foodwatch, Matthias Wolfschmidt.

El a spus că industria alimentară i-a învăţat deja pe copii obiceiuri nesănătoase de consum – un lucru cu care părinţii şi profesorii se confruntă în mod constant. ‘Edeka şi McDonald’s sunt experţi în ciocolată oferită la casă şi în mâncare junk şi, prin urmare, nu sunt parte a soluţiei, ci mai degrabă centrul problemei’, a afirmat el.

Aigner a respins criticile, spunând că un studiu a arătat că profesorii vor ca astfel de companii să se implice – atât timp cât acest lucru are loc în mod transparent şi neutru. Ea a precizat că subiectul conştientizării privind consumul este unul important pentru întreaga societate, iar studiile au relevat probleme serioase cu felul în care copiii şi tinerii se gândesc la ce au cumpărat.

Companiile menţionate susţin financiar această campanie. ‘Vrem consumatori care nu se tem să vorbească şi care sunt conştienţi de responsabilităţile lor şi de faptul că educaţia este o soluţie pentru aceasta’, a spus, într-un comunicat, Markus Mosa, vicepreşedinte al Asociaţiei germane de Retail.

Firmele implicate nu vor să exercite vreo influenţă asupra a ceea ce se predă în şcoli, a dat asigurări directorul executiv al Fundaţiei Germane pentru Protecţia Consumatorilor, Gerd Billen.

Sursa: Agerpres

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Alimentatie, Fast Food, Societate de consum și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Lupul paznic la oi: In Germania McDonald’s tine elevilor lectii de educatie nutritionala

  1. Sorin Rebrișorean zice:

    Poate fi marketing inteligent pana la urma 🙂 marul interzis

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s