Furt de identitate cu cardul Metro


Un interviu cam ciudat in Capital cu seful Metro Romania – Dusan Wilms. Reteaua Metro e destul de afectata de explozia retailului de tip super/hiper market, el fiind magazin de tip „cash & carry”.

In primul rand afirmatia: „Cu fiecare deschidere a unui nou super sau hipermarket, clienţii noştri au de suferit” ma face sa cred ca exista un transfer de personalitate intre reprezentantii Metro si clientii lor. Clientul are de suferit cel mult pentru ca e mai aglomerat drumul pana la Metro (daca continua sa-si doreasca sa mearga acolo), nu ca e ispitit de ofertele hipermarketurilor.

O alta afirmatie desantata este cea de utilizare a cardurilor (corporate) in interes privat: o faceti pe riscul dumneavoastra. „Dacă aveţi un card Metro, dumneavoastră cumpăraţi în numele unei instituţii, şi atunci înstituţia care vă dă cardul îşi asumă toate riscurile„. Clientii nostri sunt companiile. Bine ca nu trebuie sa dam si o declaratie pe proprie raspundere de fiecare data cand le calcam pragul.

CAPITAL: Teoretic, magazinele de tip cash and carry sunt adresate exclusiv clienţilor profesionişti. În realitate însă, foarte multe persoane fizice cumpără din aceste magazine, intrând cu legitimaţiile prietenilor sau ale cunoştinţelor. Vedeţi o oportunitate de creştere a încasărilor şi din această zonă? 
DW:
 Noi nu vindem decât către persoane juridice, instituţii sau către împuterniciţii acestora. Dacă aveţi un card Metro, dumneavoastră cumpăraţi în numele unei instituţii, şi atunci înstituţia care vă dă cardul îşi asumă toate riscurile. Noi servim revânzătorul şi nu vrem să-i facem concurenţă. Şi încă ceva: aici vine clientul la muncă, se uită la preţuri, analizează, îşi face aprovizionarea şi nu vrea să dea peste vreunul dintre clienţii care obişnuiesc să consume la restaurantul lui. În cazul  revânzătorilor, noi suntem depozitul lor.

Amuzanta e si grija ca patronul de restaurant aflat la lucru la Metro „nu vrea să dea peste vreunul dintre clienţii care obişnuiesc să consume la restaurantul lui„. Micii afaceristi care nu au un loc de munca, muncesc la Metro.

De multe ori in timpul saptamanii vad in Metro numai buticari care umplu carucioare enorme cu sucuri proaste, bere ieftina si chipsuri. Multe din firmele mari nu au nevoie de la Metro decat de niste amarate articole de birotica. In rest, cei care le fac vanzare destul de consistenta o fac pe persoana fizica, cum ar zice Vanghelie.

Daca nu si-au dat seama care le (mai) sunt clientii, nasol pentru ei si nu e de mirare ca le scad vanzarile. Desi e mai mult o pozitie oficiala, de diferentiere fata de hipermarketuri. Si o chemare pentru micii patroni „suferinzi” de deschiderea hipermarketurilor. Daca nu ar face vanzari pentru end useri, nu ar vinde cel putin jumatate din gama de produse pe care o au (haine, incaltaminte, jucarii, electrocasnice, articole pentru copii, …).

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Retail și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Furt de identitate cu cardul Metro

  1. Gigel zice:

    Metro se cam duce in groapa. Buticarii cumpara mai nou din supermarketuri pentru ca au preturi mai mici. Am vazut prin multe buticuri lactate Pilos, baterii K-Classic, etc. Mezelurile Gepeto sau Fox sunt aduse direct de producatori, precum si tigarile, sucurile, berea…

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s