Omul nou de la metrou


Cred ca ati remarcat cu totii falsitatea personajelor din reclame, atat din print, dar si de la TV. Si nu ma refer la nume cunoscute care sunt imaginile unor marci celebre, ci la actorii marunti, necunoscuti, care joaca in majoritatea reclamelor, probabil filmate in tari vecine si titrate in romaneste. Familii vesele, tinere, cu copii, toti plezind de sanatate, cu obrajii rumeni, cu un zambet fortat, incercat sa creeze o impresie de bine, de bunastare, de fericire. Bucuria data de dezlantuirea la cumparaturi in magazine, malluri, satisfactia posesiunii, a materialului.

De fapt, e falsa imagine omului modern, ocupat in mare parte a timpului, care decide sa-si iroseasca putinul timp liber ocupandu-se tot de lucruri exterioare, fara importanta pentru fiinta lui. Sau e oare imaginea omului fals, a omului creat de societatea consumista? Putem zice ca omul modern in goana dupa posesiuni si-a pierdut sensul vietii, dumnezeirea, lumina interioara? Se prea poate. La ce bune pacea si linistea cand sunt atatea lucruri de cumparat? Linistea ne predispune la meditatie. Sau ne provoaca angoase. Ne impinge la a fi fata in fata cu noi insine. Ori asta creeaza tensiuni interioare, ceea ce omul modern nu-si doreste.

Dar iata ca mai nou marketingul sesizeaza dezavantajele ale materialismului excesiv din reclame si incearca sa schimbe aceasta imagine. Personajele din reclamele viitorului trebuie sa aiba pe langa caracteristicile care stimuleaza dorinta si consumul si acele caracteristici care sa le recomande ca persoane de o inalta calitate etica si spirituala, fiinte care sa emane o adevarata lumina interioara.

Cea mai transanta abordare de acest gen am vazut-o pe un stalp de la metrou zilele trecute, redata si voua in poza de mai jos.

Consumatorul iluminat

Consumatorul fericit, puternic iluminat. De o lampa din dotarea Metrorex. Cei care au lipit afisul, contransi de limitarile de spatiu, au realizat una din capodoperele societatii de consum. Asa cum Renasterea a reprezentat omul in toata frumusetea lui, tot asa niste bieti lipitori de reclame au dus la crearea imaginii consumatorului desavarsit. A noului om. Imbunatatit. Cand lumina e aprinsa, la soare te poti uita, dar la el ba.

Asa sa ne-ajute sfantul mall.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Societate de consum și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Omul nou de la metrou

  1. Vlad Rares zice:

    Foarte interesant articolul, am adaugat blogul la bloguri favorite.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s