Cum ne păcălesc comercianţii? – preluare


Un articol de pe Money.ro care ne descrie 5 modalitati prin care comerciantii isi atrag si chiar induc eroare in clientii.

Aprilie este acea luna din an cand, pentru o perioada scurta, cu totii suntem atenti la pacalelile din jurul nostru. Dar ar trebui sa facem asta mereu, pentru ca producatorii incearca tot timpul sa ne facă să scoatem din buzunar mai mulţi bani pentru aceleaşi obiecte – afla în textul de mai jos cum.

Vorbim aici de preturi, de felul in care preturile sunt puse. De obicei, pretul pus este cel platit – dar atunci can nu este pus, atunci marile companii fac super castiguri de pe urma ignorantei noastre colective.

Un studiu facut de universitatea Harvard acum cativa ani arata ca majoritatea clientilor ori nu stiu ori nu sunt motivati sa faca comparatii de preturi. 

Aceste concluzii sunt valabile si astazi. Ori nu vrem, ori nu stim sa contestam  pretul pus de comerciant pe produse.

Cum incearca afaceristii sa te fraiereasca si cum poti preveni acest lucru:

  • Un pret incomplet

Cei mai faimosi comercianti care folosesc aceasta tactica sunt companiile aeriene. Multi ani la rand, am dat voie acestor companii sa ne ascunda preturile adevarate ale curselor aeriene, uneori o facem si acum. Cand compania ne prezinta un „super pret” de 100 de lei la o cursa internationala, fii foarte sigur ca exista o multime de taxe care nu sunt specificate in pret si de care te ve lovi mai tarziu, atunci cand e prea tarziu sa iti recuperezi banii deja dati.

Dar cum de avem preturi scazute? Cu totii iubiti, sau poate nu, low-cost-ul…cel putin atunci cand nu avem prea multi bani. Dar ceea ce noi nu ne dam seama este ca pretul lo nu ne avantajeaza ci este tocmai unul brutal de real. Pentru un zbor de 4 ore la 100 de euro nu primesti nicio bucata de paine si niciun pahar cu apa, iar tu esti nevoit sa le cumperi din avion – la preturi mult mai mari decat cele din mini frigiderele de la hoteluri.

Asa ca, atunci cand vezi o super oferta la un zbor – fii foarte atent/a la ce costuri suplimentare ascunde.

  • Mai putin e mai mult

Aceasta este o strategie comuna pentru a scoate mai mult profit dintr-un produs. De exemplu, mai nou un litru de lapte nu masoara tocmai un litru, iar un sul de hartie igienica este mult mai mic, ca sa nu mai vorbim de maioneza sau de ketchup care si-au micsorat cantitatea, dar toate au ramas la acelasi pret.

 Ori de cate ori un producator anunta o schimbare de imagine si introducerea unui nou look pentru produs, aveti grija. De cele mai multe ori, mai putin va costa mai mult.

  • Nimic nu este gratuit

Cel mai des intalnite astfel de reclame sunt la banci: Carduri gratuite. Depozite fara comisioane…si multe altele. Ei bine, totul este o minciuna.

Niciun card bancar nu este gratuit – acesta va ascunde o gramada de costuri de intretinere, de tranzactionare, de depozitare, de toate felurile.

Tranzactii fara comisioane este din nou o miciuna – de fiecare data cand cardul tau intra in bancomat si iti ofera bani, o parte din acestia ramane la banca.

Cu toate ca nu prea putem sa facem mare lucru in aceasta privinta, putem sa fim mai atenti in alegerea bancii.

  • Produse pe care nimeni nu le vrea

Am vazut deja aceste oferte, cele care spun: „Pretul incepand de la X lei/euro” – Problema este ca, pretul de inceput este mereu pentru un produs fara imbunatatiri sau fara caracteristicile pe care le dorim, asa ca nimeni nu il cumpara.

Cel mai bun exemplu aici este pretul la masinii. De cate ori nu am vazut „super oferte” la masini noi noute: „Pretul, incepand de la 5.000 de euro”, pentru o masina despre care stii ca are un pret de piata mult mai mare, daca nu chiar dublu. Ei bine, nimeni nu va cumpara masina ieftina, care nu are nicio dotare. Chiar daca mergi la dealer si esti convins ca vrei sa-ti cuperi doar caroseria si scaunele la acest pret, tot pleci de acolo macar cu un aer conditionat sau o inchidere automata a usilor care vine la un pret crescut.

Asa ca, toate aceste „oferte” sunt doar pentru a atrage clientii, insa nu vor fi niciodata puse in practica, petnru ca nimeni nu le vrea.

  • Reducerile

In fiecare an, primavara si toamna, asteptam sezonul reducerilor…in special la hainele pe care nu ni le permiteam in plin sezon

Fiecare business isi pune un adaos comercial la produsul de fabrica – acesta este felul in care fac profituri. Dar reducerea devine problematica. Cand un articol vestimentar este cu 20% mai ieftin ce se ieftineste mai exact? Pretul de productie? Sau alte adaosuri care nu sunt stiute de client?

Comerciantii se joaca astfel cu preturile, iar singurul fel in care poti afla daca faci o afacere buna este sa compari intre magazine sau pe internet. Etichetele nu au nicio valoare – de cele mai multe ori te induc in eroare.  

Aceste jocuri de pret sunt usor de evitat daca esti atent la „scrisul mic” de pe etichete. Dar cumparatorii nepasatori sunt usor de fraierit de marii comertianti care stiu cum sa isi faca o publicitate atragatoare.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Retail și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s