Eu stiu ce vrea clientul!


Cu toate ca abordarea occidentala in afaceri este orientarea catre client, care se cultiva si la noi de vreo 15 ani, e greu de sters tara genetica, lipsa de cultura si educatie, asa ca de multe ori cel pus in fata clientului isi arata adevaratul narav. Obosita expresie romaneasca „Clientul nostru, stapanul nostru” este mai degraba o scuza in cazul in care atitudinea fata de client nu e la nivelul asteptatilor acestuia.

Clipul de mai jos, pe care vi-l amintiti cu totii – reclama la „Piese originale Dacia” de acum vreo 8-10 ani este o adevarata Miorita moderna si graieste mai mult decat un tratat stiintific despre atitudinea romanului in afaceri. Probabil ca de asta suntem unde suntem si ne alegem conducatorii pe care-i meritam.

Eu stiu ce vrea clientulCalitate! De asta va reamintesc de acest videoclip.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Brand Romanesc și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Eu stiu ce vrea clientul!

  1. covorulmeu zice:

    Super!!!
    Dar ce te faci cu clientul ? Nu ar tebui si el educat ?
    Pana la urma stapanul (adica clientul) dicteaza piata :((

    • Foarte adevarat. Si clientul trebuie educat sa stie sa ceara, sa aleaga, sa refuze serviciul si marfa proasta. Dar trebuie ajutat si de legi si de institutii. O sa dau cateva exemple, de clienti (nu neaparat consumatori) din domenii unde nu e asa de simplu sa educi:
      1.In sanatate – medicii au fost sfatuiti sa-si gaseasca un trai decent in strainatate – ceea ce si fac. Clientiilor din domeniul asta li se reduc sansele si mai mult.
      2. Cam acelasi lucru in invatamant
      3. Chiar si in retail, daca toata piata ofera servicii proaste nu prea ai alternative. Boicotul unui producator/comerciant nu prea functioneaza, cum s-a vazut in cazul benzinariilor. Pe termen lung reactia clientilor regleaza totusi piata, reducand popularitatea comerciantilor necinstiti.

      Mai simplu pare in turism, unde daca nu-ti place la noi, iti faci valiza si te duci afara.

  2. Adrian zice:

    Minunat :))) , comedie in stare pura filmuletul :)))

    Romanul e si educat sa se adapteze la orice si se adapteaza atat de bine incat chiar daca este furat pe fata se complace si merge mai departe. Asta poate fi si unul dintre motive pentru unii comercianti de a exploata la maxim letargia romanului.
    Dar cea mai mare incalecare a clientului, transformare practic a acestuia in cal, cred ca e in cazul firmelor de telefonie/cablu/net, acolo se intampla lucruri inimaginabile. Pe principiul daca nu iti convin serviciile noastre, muta-te de la noi, dar daca te muti vezi ca te costa. Asa o amenintare invelita in ambalaj de imitiatie de avantaj.

    • nesperatu zice:

      Corect, in acelasi registru as vrea sa completez cu o o observatie comuna a ceea ce se intampla la tarabe si chiar la magazinele din pietele sau magazinele normale din Romania. Daca doamne fereste se intampla sa comentezi despre un produs vandut de un anume comerciant, in secunda imediat urmatoare ti se replica de ce nu cumperi de la altii daca nu iti convine. Tare de tot, eu m-am invatat minte si in secunda imediat urmatoare solicit comerciantului informatii despre locul unde as putea cumpara acealsi produs mai convenabil decat la el. Cu cea mai pura inocenta si fara suparare. Poate pana la urma se invata si el sa-si vanda produsul mai eficient, cine stie.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s