Restul e vanzare


De cateva zile suntem asaltati cu stiri despre deschiderea celui mai mare Apple Store din sud-estul Europei tocmai in Romania, in mall-ul din Baneasa (deschidere care a avut loc in data de 30 martie). Nimic special pana acum. Ce atrage atentia este detaliul oferit de ZF: felul in care compania Apple se ocupa de tot ce inseamna managementul magazinului, de la designul interior al spatiului pana la salariile si trainingul angajatilor, cu toate ca firma din Romania este doar un partener/reseller. „Noi am trimis dimensiunile, iar Apple a stabilit totul, inclusiv culoarea peretilor si parchetul” marturiseste managerul iStyle – operatorul magazinului Apple.

Aceste magazine reprezinta de fapt tentaculele uriasei „caracatite” Apple in tari unde nu opereaza direct, beneficiind astfel de cel mai tare atu al companiei: marketingul. Inca din 2001 de cand a deschis primul magazin Apple a inteles puterea comunicarii directe cu utilizatorul final, model care a fost preluat ulterior de multe alte nume mari din zona tehnologiei.

Daca-mi dati voie, o sa dau un pronostic al factorilor care au stat la baza succesului extraordinar din ultimii 2-3 ani al Apple: 30% tehnologie, 30% marketing, 30% efect de contagiune / isterie de masa in randul „fanilor”. Veti intreba unde de e restul de 10%? Steve Jobs.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Retail și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s