Unora le place mall-ul


Dacă acum câteva posturi scriam despre hipermarketuri, a venit vremea să aduc in discuție o altă redută a societății de consum: mall-ul.

Mall-ul pentru o mare parte din cei care-l frecventează este locul unde te duci cand nu ai o altă idee mai bună. Din pacate, o mare parte din adolescenții din ziua de azi nu au idei (mai bune), asa că-și petrec majoritatea timpului trăgând de un suc la mall. E cea mai facilă alegere când vrei să te intalnești cu cineva sau pur și simplu vrei să ieși și nu ai alt plan.

Personal am luat prima dată contact cu un mall prin 2001 sau 2002, când, aflat cu treabă prin București am fost invitat de niște prieteni la București Mall – singurul ansamblu de acest tip la acel moment și multă vreme după. Mi s-a părut impresionant ca și construcție și amenajare față de ce văzusem pînă în acel moment în provincie, dar și mai scump și în ciuda luxului și opulenței, oarecum artificial. Ulterior am locuit o vreme foarte aproape de același mall dar de puține ori l-am frecventat pentru altceva decât cumparaturi punctuale sau câteva vizionări de filme.

Nu neg, mall-ul ca și concept de retail e o idee generoasă, faptul ca sub același acoperiș găsești produse de mărci variate, din categorii variate, accesibile la ore târzii sau în weekend, cu agenții bancare, cu cinematografe de ultimă generatie, cu baruri și restaurante, cu locuri de joacă pentru copii și parcări generoase e un lucru bun.

Dar prin tot ceea ce inseamnă și ceea ce oferă, mall-ul e un loc de consum și un loc de pierdut vremea, de distracție superficială. Delimitarea între utilitate și distracție de bună calitate pe de o parte și pierdere de vreme pe de altă parte este până la urmă decizia fiecăruia, iar demarcația nu e totdeauna ușor de găsit.

Că sunt bune sau nu, ZF ne anunța zilele trecute că la capitolul mall-uri Bucureștiul stă foarte bine cu cele 12 ale sale, aflându-se pe locul 25 într-un top al orașelor europene, devansând câteva orașe cunoscute din Europa, cum ar fi Paris, Bruxelles, Amsterdam, Munchen, atât la suprafața totală, cât și la suprafața pe cap de locuitor. Probabil ca in ecuație mai intervin și alți factori gen costul terenului, preferințele de cumpărături ale locuitorilor, alternativele de cumpărături, dar statistic vorbind asta e realitatea. Nu pot să spun decât că în următorii câțiva ani Bucureștiul iși va imbunătăți poziția în acest top, datorită noilor centre comerciale în construcție.

De data asta cârcotașii de la noi nu se pot lamenta de o știre de genul: „România e pe ultimul loc in Europa la centre comerciale moderne”. Din contră, „patriotismul” ar trebui să le trezească emoțiile și să-i facă să exclame: „Vezi băi, se poate și la noi!”.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Societate de consum, Topuri și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s