Ce are retailul cu etica?


Ce au retailul si consumul cu etica ne putem intreba? Aparent nimic. Retelele marilor retaileri sunt niste masini perfecte de vanzari si facut profit. Da, dar nu numai. Sau nu chiar peste tot, cum ne informeaza ZF intr-un articol (preluat la randul lui din Business Insider) care prezinta un top al celor mai „etici” retaileri din lume.

sursa foto: entrepreneur.com

Topul, cum suntem informati, include 145 de companii din 36 de industrii, care „au avut ca misiune, dincolo de realizarea profitului, promovarea responsabilităţii sociale şi a comportamentului etic în afaceri„.

Criteriile care le propulseaza in top sunt: reputatia, comportamentul etic, guvernanta corporatista, leadership-ul in industriile in care activeaza si responsabilitatea sociala. Dintre retailerii din acest top, mentionati in articol amintesc Kesko din Finlanda, Safeway din SUA, Soane din Portugalia (toti trei fiind mari retaileri alimentari cu interes in promovarea alimentatiei sanatoase).

Lista completa se gaseste in cele doua articole referite. Nu va faceti sperante, nu e nici Carrefour, nici Cora, Auchan, Real sau cine mai presteaza pe la noi. Apar destul de multe companii de retail din SUA (din segmentele alimentar, electocasnice) ceea ce inseamna ca americanii chiar incearca sa priveasca serios responsabilitatea sociala in business (sau companiile lor au vazut-o ca pe o oportunitate de a-si curata si imbunatati brandurile prin aplicarea principiilor etice).

Initiativa este intr-adevar de apreciat si faptul ca unii retaileri se deplaseaza in zona asta este benefic pentru societate. Omul modern este foarte ocupat, iar diversitatea ofertei il poate indeparta de cele mai bune achizitii. Magazinele care prin misiune, valori si modul de a face business zi de zi faciliteaza alegerea de produse mai sanatoase, a caror producere e mai putin poluanta, cu ambalaje reciclabile (pentru a aminti doar cateva beneficii) creaza o cultura benefica in randul clientilor, care duce la un mod de consum mai eficient si la un stil de viata mai sanatos.

Aceasta reprezinta de fapt alternativa la societatea de consum clasica, la consumismul salbatic caruia i-am fost expusi in ultimii 30-40 de ani (noi romanii mai putin, dar am recuperat puternic in ultimii ani).

Asteptat (si) in Romania!

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Societate de consum, Topuri și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s