Dati cate unul, s-ajunga la toata lumea!


Promotii! De fiecare data cand auzim acest cuvant ciulim urechile si fie ca avem nevoie, fie ca nu, ne inghesuim sa cumparam. Ultima dovada in acest sens este evenimentul „Black week” organizat de Flanco incepand de astazi, care ofera reduceri intre 10 si 50% la produse selectate. Evenimentul se vrea o replica de primavara a celebrului „Black Friday” ce are loc in ultima vineri din noiembrie si care s-a „sarbatorit” anul trecut si in Romania de catre mai multi mari retaileri din piata de electronice si electrocasnice.

Imediat evenimentul a fost preluat de majoritatea publicatiilor. Mai mult, Capital ne relateaza pas cu pas ce se intampla si cum progreseaza vanzarile, in timp ce lumea face coada in fata magazinelor Flanco.

Fiindca mecanismul de „alertare” la oferte functioneaza bine, m-am activat si eu si am studiat oferta. N-am nevoi acute de electronice sau electrocasnice, dar marketingul are
grija sa-mi creeze sau gaseasca. Din pomposul aproape 50% discount care se da intr-adevar la cateva produse din catalog ramane o mare masa de produse care are reduceri cam de 20-25% si unele mai putin. Un alt detaliu (cunoscut, dar reconfirmat si in acest caz) este ca reducerea este mai mare cu cat produsul este mai vechi, mai depasit tehnologic, de marca mai proasta.

Aruncand un ochi pe magazine online „vecine si prietene” cu Flanco vad ca produsele au preturi asemanatoare (ceva mai ridicate totusi le ceilalti – dar ei nu au black week – si e firesc, pentru ca un retailer cu retea de magazine fizice nu poate avea aceleasi costuri ca si magazinele virtuale sau quasi virtuale). Totusi, cumparatorii pare sa fi sarit peste aceasta mini analiza si s-au inghesuit la cozi pentru preturi cu 5-10% mai bune pentru produse deja depasite tehnologic.

Pana la urma, cu cateva exceptii de produse bunicele reduse, Flanco s-a gandit sa faca o curatenie de primavara prin stocuri. Dincolo de cateva achizitii la un pret cu adevarat bun pentru consumatori, Flanco beneficiaza din aceasta campanie de foarte multa publicitate gratis. Campania e de laudat prin viralitatea de transmitere, dar si prin in efectul din piata (in prima ora vanzarile au fost cat in 6 zile obisnuite). Sa ne grabim cu totii sa cumparam cate ceva, pana nu se termina tot!

sursa imagine: capital.ro

Na, ca le-am mai facut si eu reclama…

Update 30 mar

Ca urmare a excelentului succes mediatic si de imagine al Flanco de care vorbeam mai sus alti doi actori importanti au reactionat cu contra campanii:

Domo cu „Pink Monday” care a durat 3 zile incepand de luni 27 martie si eMag cu „Crazy Days” – o saptamana de reduceri la produse IT – in special laptopuri. Domo si eMag au avut un weekend cu mult de lucru, dar a meritat, reusind sa recupereze eclipsarea creata de Flanco pentru cateva zile (mai ales eMag). Altex / Mediagalaxy nu au reactionat – fiind plecati probabil in teem building.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Consumat in Romania, Evenimente, Societate de consum și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Dati cate unul, s-ajunga la toata lumea!

  1. Alin zice:

    Foarte bun articol, de adaugat ca sunt cazuri cand preturile reduse sunt la fel cu cele ale magazinelor concurente

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s