Surprins in Romania (stiri contradictorii despre turism)


Am citit in Money.ro (cu o oarecare intarziere, ce-i drept, dar imi mai scapa si mie 😉 ) doua stiri despre cum percep turistii straini experienta in tara noastra. Stirile au fost publicate in aceeasi zi, 8 Martie, cu ocazia targului de turism ITB Berlin – cel mai mare târg de turism din lume, desfasurat in Germania in perioada 7-11 Martie, la care participa si Romania – dupa cum ne anunta unul din cele doua articole.

sursa: Money.ro

Si acum, cele doua stiri. Pe de o parte stirea despre experienta turistiilor germani la noi, relatata chiar de ei, prin agentiile lor de turism: „Turiştii germani care vin în vacanţe în România se întorc cu mare parte din bani necheltuiţi, pentru că infrastructura de agrement lipseşte, iar hotelierii nu au programe interactive care să-i ţină pe clienţi în restaurante„, concluzionata cateva randuri mai incolo in: „Hotelierii nu ştiu să-i facă pe turiştii germani să cheltuiască banii în România„.

Nemtii (care conform articolului sunt natia cu cei mai multi turisti in Romania) isi spun raspicat păsul referitor la litoralul romanesc, prin comparatie cu Spania sau Bulgaria: „nu exista animatie in restaurante„, „nu exista programe speciale interactive„, „nu exist nici măcar suveniruri cu specific naţional„, nu există bărci sau vaporaşe pentru croaziere pe mare„, pentru a mentiona doar cateva dintre ele. As mai adauga faptul ca surpriza nemtilor e de fapt stupoare.

Pe de alta parte, noul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, Cristian Petrescu spune intr-o alta stire despre turistii straini din Romania ca „Imaginea proastă a României aduce şi beneficii„. Sau mai pe larg turistii au „sentimentul că au găsit cu totul altceva decât ce se aşteptau, pentru că au aşteptări foarte mici şi pentru că lucrurile pe care le găsesc în România sunt diferite faţă de ce aşteptau ei„, concluzionata cu „Faptul că atunci când te întorci din România ai sentimentul că ai primit mai mult decât ce te aşteptai cred că e un lucru bun pe care putem să construim foarte mult în continuare„.

Observam atitudinea mioritica, incercarea de a ne face singuri curaj, de a vedea partea plina a paharului: „in tot raul si un bine„. Nu conteaza ca esti prostul clasei atata timp cat toata lumea stie si intelege asta. Poti fi amuzant in felul tau.

Cu ce ramanem din aceste doua declaratii/articole care se refera la acelasi subiect fierbinte
pentru noi? Turismul romanesc in promovarea caruia s-au investit zeci de milioane de euro  (si multa cerneala) in ultimii ani? Cu surpriza. Fiecare cu surpriza lui, dupa cum vom vedea mai jos:

1. Turistii germani raman cu surpriza de a avea un environment de agrement atat de sarac, fiind pusi in situatia de a nu avea pe ce sa-si cheltuiasca banii (sau sa consume in Romania, cum ne place noua sa spunem).
2. Noul ministru al turismului ramane cu surpriza placuta de a ne fi autodepasit asteptarile modeste. Cu surpriza de a afla ca nu toti turistii si-au lasat oasele si bagajele la noi.
3. Noi ramanem cu surpriza divergentelor de pareri despre turism. Sa fie oare asta adevarata problema a turismului romanesc? Faptul ca cine trebuie sa-l aprecieze obiectiv si sa-l imbunatateasca ii aduce scuze patetice de genul „e bine si asa”, „putea fi si mai rau”? Asta in conditiile in care ti-ai definit o strategie nationala de dezvoltare a turismului?

Daca surpriza noastra e placuta sau neplacuta, va las pe voi sa decideti.

Anunțuri

Despre Ovidiu

Un (in)formator de opinie https://consumatinromania.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în Brand de tara și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune-ti părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s